dimecres, 15 de juny del 2016

Premis Concurs Literari Narcís Lunes i Boloix 2016 infantil i juvenil: 2n grup de Poesia

CONCURS LITERARI NARCIS LUNES I BOLOIX 2016
31a EDICIÓ INFANTIL I JUVENIL
TREBALL GUANYADOR 2n GRUP DE POESIA
Autor/a: Gloria Lázaro Soto

Un llibre al mes

Aquest any m’ho he proposat
i llegiré un llibre al mes.
Les pàgines plenes de lletres
en un moment devoraré.

Al setembre, un de curtet
perquè comença l’escola
i molts deures tindré.

A l’octubre, un de l’Stilton
que m’han regalat
i encara no me l’he mirat.

Al novembre,
em llegiré un de coneixements,
sobre l’espai i l’univers.

Al desembre, un d’especial
perquè s’acosta Nadal.
Quin bon regal!

Al gener, un diari d’en Greg,
i, al febrer, un de poesia
que em compraré el mes vinent.

Al març, vull ser capaç
de llegir-me un de més llarg.

A l’abril, un de moda amb estil,
perquè de gran desitjo dirigir
una empresa de roba juvenil.

Al maig, amb la primavera,
Un petó de mandarina llegiré
i amb ell m’emocionaré.

Al juny, s’acaba l’escola
i molts llibres ens recomanen.
De segur que més d’un m’agradarà.

Al juliol, estic de vacances,
i, entre piscines i prendre el sol,
em llegiré algun Cavall Fort.

A l’agost, viatjo a Nova York
i per practicar l’idioma llegiré
un pràctic llibre en anglès.

Aquest any m’ho he proposat,
llegiré un llibre al mes.
Serà bastant difícil
però ja ho intentaré.





CONCURS LITERARI NARCIS LUNES I BOLOIX 2016
31a EDICIÓ INFANTIL I JUVENIL
TREBALL FINALISTA 2n GRUP DE POESIA
Autor/a: Lucía Arribas Ruiz

EL MENÚ DE LA LECTURA

En un restaurant del costat
hi ha un menú molt estrany
format per llibres cuinats
del tot originals.

Com a entrants, hi ha olives
i també una cosa viva,
un gran déu grec
que espantava amb el seu trident.

El primer és un puré,
de la família Stilton ben bé.
O un plat de pasta italiana
dels que Rodari en menjava.

Com a segon, pollastre cremat,
perquè l’ha cuinat el Bat Pat,
que sabeu que és un ratpenat
molt entremaliat.

També hi ha calamars
que en Massagran,
amb les mans,
havia cuinat.

Hi ha begudes
molt entretingudes.
La Tina ha elaborat pocions
perquè canviïn els colors.

De postres, un pastís,
que els troglodites s’han cruspit.
També hi ha xocolata
i en Hansel hi ha posat nata.

En un restaurant del costat
hi ha un menú molt estrany.
Hi esteu tots convidats
perquè no n’hi ha de més especials.

            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada